Banjo | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Banjo

Banjoen har sin egen helt fantastiske lyd. Den er naturligvis i familie med de andre strengeinstrumenter: Guitar, Bas, Ukulele m. fl., men banjoen er lydmæssigt er den helt sin egen.
En skøn lyd, der giver en lyst til at spille endnu mere banjo.

Banjoen har de samme fordele, som man finder hos andre strengeinstrumenter. Man kan på to sekunder putte den i en taske og tage den med ud at spille lige hvor man har lyst.
Der findes forskellige typer af banjo med både 4, 5 og 6 strenge. Her på Kulturskolen underviser vi som udgangspunkt i den mest udbredte model, nemlig den 5 strengede banjo, men har du ønske om at spille på andet end den 5 strengede banjo, kan vi altid tage en snak.

Når du går til banjo, lærer du:
  • At spille akkorder du kan bruge til sange du kender
  • At spille banjo rolls (fingerspils-akkompagnement, som de fleste forbinder med lyden af banjoen)
  • Melodispil
  • Improvisation
  • Og meget mere

Vi dykker ned i bluegrass banjoteknik, clawhammer banjoteknik samt vigtige banjo-færdigheder som stemning, strengeskift og stemning af skind.

Undervisere