Talentspirer | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Talentspirer

Talentspirer er et forløb, der henvender sig til elever fra 4.-6. klasse, som er nysgerrige efter at lære mere om musikken sammen med ens jævnaldrende i et inspirerende miljø.

Dette er trin 1 i Kulturskolens talentprogrammer for musik, som fokuserer på elevens egen udvikling og medansvar i form af egen nysgerrighed, tid til fordybelse og egen indsats. Formålet med talentprogrammerne er at styrke elevens musikalske fundament og musikforståelse gennem undervisning i fællesskab med ligesindede.

Undervisningen starter op efter vinterferien og foregår ugentligt indtil sommerferien. Undervisningen vil være en kombination af hørelære/teori på eget hold og sammenspil med det resterende talentmiljø (Talentspirer plus og Talentklassen). Du vil få den detaljerede undervisningsplan efter tilmeldingsfristen.

For at starte på holdet, skal du være indstillet af din lærer. Indstillingen sker på baggrund af din egen interesse, din kunnen på dit instrument samt dit mentale mindset. Det er ikke nødvendigt at have kendskab til noder eller rytmer i forvejen, da forløbet vil blive skræddersyet til det endelige hold.

Du skal ikke til en optagelsesprøve, men det er vigtigt, at du er indforstået med at ville indgå i et læringsfællesskab fyldt med musik, venskaber og oplevelser, hvor der vil være muligheder for at nørde – og at undervisningen er noget, du tager seriøst.

Tilmeldingsfrist:

Mandag d. 3/2-2025

Opstartsdato:

24/2-2025

Tider:

Mandag på Højskolen i Støvring

16:20-17:10 i de uger, hvor der kun er teori/hørelære

16:20-18:30 i de uger, hvor der både er teori/hørelære og sammenspil

Detaljeret tidsplan følger efter tilmeldingsfristen

Pris:

Tilbuddet er gratis, hvis du allerede er elev på Kulturskolen.

For mere info, kontakt koordinator Lan Yu på ilayu@rebild.dk eller 41 77 62 52.