Marimbas | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Marimbas

Hvad er Marimbas?
Marimbas er et sammenspilstilbud til Kulturskolens elever.

Hvad laver vi i Marimbas?
Vores repertoire er meget alsidigt - alt fra dansk til sydamerikansk og såvel klassisk som rytmisk musik.
Udover koncerter i Rebild Kulturskole, spiller vi til 5-10 forskellige arrangementer rundt omkring Danmark.

Orkestrets grundbesætning består af:
Marimba, vibrafon, xylofon, og klokkespil, trommesæt og diverse percussion/slagtøjs-instrumenter, klaver/keyboard, elguitar og elbas.

Lige nu søger vi musikere til at spille på:
Tasteinstrumenter – marimba, vibrafon, xylofon og klokkespil
Trommesæt og div. percussion og slagtøjsinstrumenter
Piano
Bas
Guitar
Slagtøj i enkelte numre
Du er velkommen til helt uforpligtende at kigge forbi til en øveaften.

Vore forventninger til dig:
Vi forventer, at du går i min. 5 - 6. klasse og har rimeligt styr på noderne.
Har du fx spillet eller spiller klaver/ keyboard, er det forholdsvis let at spille et tasteinstrument.
Hvis ikke du er gammel nok til at starte i Marimbas, så kig på siden med sammenspil hvor du kan læse om Los Aspirentos.

Hvad koster det?
Det er gratis, hvis du er elev i Rebild Kulturskole.
Se priser her, hvis du IKKE er elev i Rebild Kulturskole.

Er du interesseret i at være med, kan du kontakte orkestrets leder Morten Fabricius mobil: 41 77 62 81, eller sende en mail til marimbas@rebild.dk .

Marimbas kan bookes!

Marimbas har siden starten i 1980 optrådt ved mange forskellige lejligheder. Både ved Kulturskolens koncerter og men også ved mange andre arrangementer lokalt og rundt om i Danmark.
Marimbas har desuden gennemført adskillige vellykkede koncertturneer i udlandet.
Ønsker du at booke orkestret bedes du kontakte Morten Fabricius mobil: 41 77 62 81 eller sende en mail til marimbas@rebild.dk .
Se mere om orkestrets arrangementer og koncerter på facebook

Undervisere