Fagot | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Fagot

Du kan starte til fagot i 3. klasse

Fagotten indgår i træblæsergruppen, som består af tværfløjte, klarinet, obo, fagot og saxofon, der alle bruges både som solo- og orkesterinstrument i forskellige musikalske genre.
Oboen og fagotten hører til i den klassiske musik, hvor tværfløjten, klarinetten og saxofonen spiller både klassisk og rytmisk musik.

Berømt fagot musik er fx: temaet i indledningen af Edward Grieg ”Dovregubbens hal” og fagotkoncerter af Mozart og Vivaldi.

Følgende instrumenter udlejes af Kulturskolen: saxofon, tværfløjte, klarinet, fagot og obo.

I det omfang det er muligt, vil undervisningen finde sted på barnets hjemskole eller en nærliggende skole.

Sammenspilsmuligheder: klassisk sammenspil fra 4. kl., sammenspil, ungdoms symfoniorkester