Rebild Lungekor | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Rebild Lungekor

Få vejret! – med sang
Dette tilbud er til dig med KOL eller anden lungesygdom, der bor i Rebild kommune.
Du kan være med, uanset om du har sunget før.
Har du lyst til at komme i rigtig godt humør, generelt bare at få det bedre og styrke din vejrtrækning, så kom og vær med!

Lungekor giver mere luft end du tror
Når vejrtrækningen driller, er det måske ikke lige sang, som er det første, du tænker på.
Men faktisk er det en rigtig god idé at synge, hvis du lever med en lungesygdom.

Sang er en fantastisk måde at træne vejrtrækning på og god gymnastik for lungerne -  mange oplever, at vejrtrækningen bliver forbedret og lettet af at synge i kor.
Kulturskolen samarbejder med Sundhedscentret, så derfor vil vi i forløbet også lave vejrtrækningsøvelser sammen med en fysioterapeut fra sundhedscentret.

Læs mere om sangens gavnlige virkninger her: https://videncenterforsang.dk/faa-vejret-med-sang/

Efterårssæsonen kører fra tirsdag d. 12/9 til og med 5/12 (12 gange)
Forårssæsonen kører fra tirsdag d. 30/1 til og med 30/4 (12 gange)

Prisen er 595 kroner for både efterårs- og forårssæsonen (dvs. at du kun skal tilmelde dig én gang).
Betalingen opkræves i 2 rater á 297,5 kr.

Tid og sted:
Tirsdage kl. 12:00-13:30