Lan Yu Sørensen | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Lan Yu Sørensen

Jeg er uddannet klassisk pianist og musikpædagog fra Det Jyske Musikkonservatoriumi Aarhus, Sibelius Akademiet og Syddansk Musikkonservatorium.

Igennem mine studier, har jeg haft særligt fokus på klaverpædagogik, og jeg har specifikt tilegnet mig viden indenfor effektiv øvning og performance-området.
Jeg har en kæmpe passion for at undervise og har stærke pædagogiske erfaringer både fra ind- og udland som underviser, både i soloundervisning og på hold.

I min undervisning prioriterer jeg spilleglæde, inspiration og engagement - både fra eleven, men også fra lærerens side. Klaveret rummer utallige muligheder, og jeg vil derfor sammen med den enkelte elev udforske dens kunnen, så vi lærer instrumentet bedre at kende, samtidig med at forståelsen for teknik, teori og musik bliver styrket.

Udover at undervise, er jeg også en aktiv pianist - både som solist, kammermusiker og akkompagnatør. Her har jeg bl.a. spillet koncert i USA, Finland, Norge og Sverige og vundet adskillige priser.

Hvis i vil lære mere om mig, er i velkommen til at tjekke min hjemmeside: www.lanyu.dk.