Christian Norvig | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Christian Norvig

Jeg underviser på ”Sang, Spil og Bevægelses området” – med andre ord: Børnemusik. Derudover har jeg musikforløb i kommunale institutioner: dagplejen, vuggestuer, børnehaver og folkeskolen.
Sluttelig, så underviser jeg i guitar fra begynder- til talentklasseniveau.

MUSIK er en kreativ legeplads.
Musikglæde er en central værdi i min undervisning. Det er her vi trives – det er her vi lærer bedst. I denne atmosfære skal vi sammen være nysgerrige på musik og lærer (om) det musiske. Nysgerrighed handler også for mig om at være nysgerrig på børnenes og de unges livsverden. De er centrum for min musik- og guitarundervisning. Med andre ord: Min undervisning tilrettelægges efter hvem eleverne er og ”hvor” de er.

Når vi er sammen om musikken, så er vi sammen i et fællesskab. Mit fokus er selvfølgelig rettet mod trivsel i dette fællesskab.  Uden god trivsel har vi det ikke godt – og vi kan ikke fordybe os og være ambitiøse sammen. Det er essentielt at være ambitiøs på elevernes vegne. Vi skal sætte barren så højt som muligt. Vi skal turde sammen. Vi skal lave fejl sammen i et ambitiøs fællesskab.

Jeg har undervist som musikskolelærer siden 2008. Uddannelsesmæssigt har jeg en professions bachelor i pædagogik og en efteruddannelse i ”Sang, Spil og Bevægelse” ved Syddansk Musikkonservatorium. Jeg er autodidakt guitarist – jeg har spillet guitar siden jeg var 10 år.