Slagtøj | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Slagtøj

Du kan starte til slagtøj fra 3. klasse.

Slagtøj er en masse forskellige sjove og spændende instrumenter. Du kan få undervisning på både trommer og tasteinstrumenter.
Undervisningen foregår som soloundervisning, men når muligheden er der, kan timerne lægges sammen, og vi spiller sammen i større eller mindre grupper.

Trommer
Her får du undervisning på lilletromme, trommesæt og mange af de percussion instrumenter man bruger i rytmisk musik, som fx congas, bongoes, timbales m.m.
Der er også mulighed for at lære at spille på nogle af de mange af de slagtøjsinstrumenter, som man bruger i klassisk musik, som fx lilletromme, stortromme, bækkener, triangel, pauker mm.

Taste instrumenter
Her får du undervisning på marimba, som er det største melodiinstrument i slagtøjsgruppen, men vi spiller også på xylofon, vibrafon og klokkespil.
Der er mulighed for at låne/leje en øve-marimba.

I det omfang det er muligt, vil undervisningen finde sted på barnets hjemskole eller en nærliggende skole.

Sammenspilsmuligheder: begyndersammenspil fra 4. kl., spil i band, sammenspil fra 6. kl., klassisk sammenspil fra 4. kl., sammenspil, Ungdoms Symfoniorkester

Undervisere