Kontrabas | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Kontrabas

Du kan starte til kontrabas i 0. klasse.

Klassisk kontrabas:
At spille et strygeinstrument giver gode muligheder for at dyrke både solospil, kammermusik orkesterspil.
Det er en fordel at starte tidligt, men det er aldrig for sent at gå i gang.
Undervisningen sigter mod at give eleven en god grundteknik og et repertoire, der spænder lige fra spillemandsmusik til klassisk musik.

Sammenspilsmuligheder: Ungdomssymfoniorkester og strygersammenspil

Rytmisk Kontrabas:
Vi lærer at spille på den fantastisk kontrabas.
Vi lærer at finde tonerne på bassen.
Vi lærer hvordan man får en god lyd på bassen.
Vi lærer at spille efter akkorder (becifring) og efter noder.
Derudover kaster vi os ud i en masse forskellige rytmisk stilarter (pop, folk, jazz og alt muligt andet).
Senere i forløbet lærer vi ting som walking bas, improvisation og at lave en lækker bassolo.

I det omfang det er muligt, vil undervisningen finde sted på barnets hjemskole eller en nærliggende skole.

Kulturskolen har et mindre antal udlejningsinstrumenter i alle størrelser(fra børnestørrelse til voksenstørrelse)

Sammenspilsmuligheder: klassisk Sammenspil fra 4. kl., sammenspil, Ungdoms Symfoniorkester

Se priser her

Undervisere