Elbas | Rebild Kulturskole Skip to main content Skip to footer

Elbas

Du kan starte til el-bas i 3. klasse

El-bassen er et fantastisk instrument, hvor man får lov at binde musikken mellem trommer og alle de andre instrumenter sammen.
Vi går på opdagelse i el-bassens mange roller i musik. Vi spiller efter becifringer(akkorder), lærer tabs, lærer noder, lærer at improvisere og meget mere. Vi kaster os ud i alle tænkelige stilarter og teknikker fra jazz til funk til pop til rock. Vi spiller med fingre, med plekter, laver slap-bas(slå med tommelfinger) og meget meget mere.

Kulturskolen råder over et mindre antal instrumenter, der kan udlejes til begyndere.

I det omfang det er muligt, vil undervisningen finde sted på barnets hjemskole eller en nærliggende skole.

Sammenspilsmuligheder: Begynder sammenspil fra 4. kl., spil i Band, sammenspil fra 6. kl.